Betalingsachterstanden

De gemeente biedt hulp, zodra inwoners betaalachterstanden hebben op huur, energie, water of zorgverzekering. De gemeente krijgt hiervan een melding.

Het kan daarom zijn dat onze medewerker betalingsachterstanden contact met u opneemt bij het ontstaan van (kleine) betalingsachterstanden.

Wanneer de medewerker betalingsachterstanden contact met u op gaat nemen, sturen wij u altijd eerst een brief.

Wij bieden u de mogelijkheid om in gesprek te gaan, zodat wij mee kunnen denken over een oplossing. Waar mogelijk, wordt direct actie ondernomen.

Wij kunnen contact opnemen met de schuldeiser voor een betalingsregeling. Of samen een budgetplan maken, zodat u inzicht in uw inkomsten en uitgaven krijgt. Misschien mist u een toeslag, dan kan deze samen worden aangevraagd. Eventueel verwijst de medewerker betalingsachterstanden u door. Zowel het gesprek als een doorverwijzing zijn helemaal vrijwillig.

t. 14 0184
e. sociaalteam@hardinxveld-giessendam.nl
Kijk voor de telefonische bereikbaarheid bij de openingstijden. Op maandag is de medewerker betalingsachterstanden aanwezig en belt hij/zij u terug.