Openingstijden gemeentehuis en dienstverlening Klant Contact Centrum aangepast (Kom alleen naar het gemeentehuis als het dringend is)

De gemeente Hardinxveld-Giessendam heeft de dienstverlening van het gemeentehuis aangepast.

Dit gebeurt vanwege de aangescherpte maatregelen rond het coronavirus.

Oproep klanten en inwoners: alleen dringende zaken

Maak eerst een afspraak! Dat kan telefonisch via 14 0184

Heeft u verkoudheidsklachten of koorts, kom dan niet naar het gemeentehuis.

De publieksbalies zijn open op afspraak:

Maandagmorgen 09.00 -12.00 uur

Dinsdag Gesloten

Woensdagmiddag 13.00-16.00 uur

Donderdagavond 18.00-20.00 uur

Vrijdagmorgen 9.00-12.00 uur (incl. SDD-loket)

Tijdens deze tijden is het gemeentehuis ook via WhatsApp 0634656285 bereikbaar.

De Receptie is open op

maandag 09.00-12.00 uur

dinsdag Gesloten

woensdag 13.00 -16.00 uur

donderdag 18.00-20.00 uur

vrijdag 9.00-12.00 uur

Telefonisch 14 0184  is het gemeentehuis bereikbaar

  • maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
  • maandag t/m donderdag van 13.00 tot 16.00 uur.

We zijn alleen open voor de meest belangrijke zaken

Dat zijn:

  • Aangifte geboorte
  • Aangifte overlijden
  • Verhuizingen
  • Aanvraag paspoort bij geldigheid korter dan 1 maand
  • Aanvraag identiteitskaart bij geldigheid korter dan 1 maand
  • Aanvraag rijbewijs bij geldigheid korter dan 1 maand
  • Huwelijk/geregistreerd partnerschap
  • Erkenning kind/ongeboren vrucht
  • Gehandicaptenparkeerkaart


Voor overige zaken verzoeken we u om het bezoek aan het gemeentehuis uit te stellen. 
Of om die via de website te regelen, het gaat op de volgende producten waarbij dat kan:

Aanvraag verklaring omtrent gedrag
Aanvraag uittreksel BRP

Geboorteaangifte

Lokaal Loket Sociale Dienst Drechtsteden

Iedere dinsdag en vrijdag is er een Lokaal Loket in het gemeentehuis van Hardinxveld-Giessendam. U bent op vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur van harte welkom bij het Lokaal Loket met vragen over Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), werk, bijstand en schulden.

 

Begrip
We vragen om uw begrip als er langere wachttijden zijn aan de balie of bij ons Klant Contact Centrum. 

Ook kan het verwerken van uw aanvraag langer duren dan normaal. De maatregelen zijn in het belang van uw en onze gezondheid.

Oproep klanten en inwoners: alleen dringende zaken

Wij vragen u dringend om alleen voor urgente zaken naar het gemeentehuis te komen. 

Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Stel uw bezoek dan in ieder geval uit. 

Het RIVM heeft een pagina met meer informatie over het coronavirus: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

U kunt ook telefonisch contact opnemen met het landelijk publieksinformatienummer: 0800 1351.