Openingstijden gemeentehuis en dienstverlening Klant Contact Centrum aangepast (Kom alleen naar het gemeentehuis als het dringend is)

De gemeente Hardinxveld-Giessendam heeft de dienstverlening van het gemeentehuis aangepast.

Dit gebeurt vanwege de aangescherpte maatregelen rond het coronavirus. De aanpassingen gelden in ieder geval tot en met 28 april 2020.

Van donderdag 9 april tot en met dinsdag 14 april 2020 met gelden de openingstijden van Pasen.

Openingstijden gemeentehuis rond Pasen

Donderdag 9 april 2020 Gemeentehuis van 9.00 - 12.00 uur open

Van vrijdag 10 april tot en met maandag 13 april  2020 Gemeentehuis gesloten

Dinsdag 14 april 2020 Gemeentehuis van 9.00 - 12.00 uur open

 Oproep klanten en inwoners: alleen dringende zaken

Maak eerst een afspraak! Dat kan telefonisch via 14 0184


Heeft u verkoudheidsklachten of koorts, kom dan niet naar het gemeentehuis.

Aanpassingen

De publieksbalies en de receptie zijn geopend op

  • maandag 09.00-12.00 uur
  • woensdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur 
  • vrijdag 09.00 tot 11.00 uur

Tijdens deze tijden is het gemeentehuis ook via WhatsApp 0634656285 bereikbaar.

Telefonisch 14 0184  is het gemeentehuis bereikbaar

  • maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
  • maandag t/m donderdag van 13.00 tot 16.00 uur.

We zijn alleen open voor de meest belangrijke zaken

Dat zijn:

  • Aangifte geboorte
  • Aangifte overlijden
  • Verhuizingen
  • Aanvraag paspoort bij geldigheid korter dan 1 maand
  • Aanvraag identiteitskaart bij geldigheid korter dan 1 maand
  • Aanvraag rijbewijs bij geldigheid korter dan 1 maand
  • Huwelijk/geregistreerd partnerschap
  • Erkenning kind/ongeboren vrucht
  • Gehandicaptenparkeerkaart


Voor overige zaken verzoeken we u om het bezoek aan het gemeentehuis uit te stellen. 
Of om die via de website te regelen, het gaat op de volgende producten waarbij dat kan:

Aanvraag verklaring omtrent gedrag
Aanvraag uittreksel BRP


Hebben we een niet-urgente afspraak met u gemaakt, dan verzetten we die afspraak in overleg met u. 
Het voltrekken van geplande huwelijken gaat vooralsnog door. Met maximaal 10 aanwezigen.

Ook begrafenissen gaan door. Maximaal 30 personen mogen daarbij aanwezig zijn.

Sociale Dienst Drechtsteden

Het spreekuur van de Sociale Dienst Drechtsteden op het gemeentehuis van Hardinxveld-Giessendam is tijdelijk komen te vervallen.

Contact met de Sociale Dienst Drechtstede

Begrip


We vragen om uw begrip als er langere wachttijden zijn aan de balie of bij ons Klant Contact Centrum. 

Ook kan het verwerken van uw aanvraag langer duren dan normaal. De maatregelen zijn in het belang van uw en onze gezondheid.

Oproep klanten en inwoners: alleen dringende zaken

Wij vragen u dringend om alleen voor urgente zaken naar het gemeentehuis te komen. 

Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Stel uw bezoek dan in ieder geval uit. 

Het RIVM heeft een pagina met meer informatie over het coronavirus: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

U kunt ook telefonisch contact opnemen met het landelijk publieksinformatienummer: 0800 1351.