Onafhankelijk cliëntondersteuner
Heeft u vragen, twijfels of klachten over uw Wmo-aanvraag?
U heeft een aanvraag gedaan voor bijvoorbeeld begeleiding thuis, huishoudelijke hulp of een rolstoel. Hier heeft u een medewerker van de gemeente, Sociale Dienst Drechtsteden (SDD) of een zorgaanbieder gesproken.
Vindt u dat er niet goed naar u is geluisterd? Begrijpt u de informatie niet? Bent u het niet eens met het besluit over uw aanvraag?
Bespreek het met de medewerker met wie u het gesprek heeft gehad. Wilt u dat liever niet, dan kunt u hulp vragen aan de onafhankelijke cliëntondersteuner van het Sociaal Team.
Wat kan de onafhankelijk cliëntondersteuner voor u doen?
U vertelt aan de cliëntondersteuner waarom u niet tevreden bent. Vervolgens bespreekt deze ondersteuner met u welke oplossingen er zijn. De ondersteuner kan u helpen bij een nieuw gesprek of kan voor u bemiddelen. Als u dat prettig vindt, kan deze medewerker bij het gesprek aanwezig zijn. U hoeft niet te betalen voor deze hulp.
Niet tevreden na bemiddeling?
Als u na de hulp van de cliëntondersteuner nog niet tevreden bent, kunt u een officiële klacht indienen bij de organisatie waar u ontevreden over bent of in bezwaar gaan tegen het besluit. Ook hierbij kan de onafhankelijk cliëntondersteuner u helpen.
Hoe bereikt u de cliëntondersteuner van het Sociaal Team?
De bureaudienst van het Sociaal Team is telefonisch en via de mail van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 13.00 en 17.00 voor vragen.
t. 0184-751616
e. sociaalteam@hardinxveld-giessendam.nl