Sociaal team

Heeft u vragen waar u zelf niet uitkomt? U kunt bij ons terecht met vragen waar u in het dagelijks leven tegen aan loopt. De medewerkers van het sociaal team staan voor u klaar om samen met u oplossingen te zoeken. U  maakt samen met de medewerker één plan maakt voor alle hulpvragen. Hierbij gebruikt de medewerker het advies van de collega’s van het sociaal team die allemaal een eigen specialisme hebben. Zo wordt de aan u geboden hulp snel en efficiënt afgestemd.

Hoe werkt het sociaal team?

U kunt zelf contact met ons opnemen of naar het sociaal team doorverwezen worden. Bent u doorverwezen? Dan neemt een medewerker van het sociaal team contact met u op voor een afspraak.  Dit kan bij u thuis of ergens anders plaatsvinden, wanneer u dat liever heeft. Het eerste gesprek is om een goed beeld van uw situatie te krijgen. De medewerker luistert vooral naar u en stelt vragen. Het is fijn te weten dat gesprekken in en met het sociaal team vertrouwelijk zijn.

Oplossingen zoeken met u!

Vervolgens denkt het sociaal team met u mee over een passende oplossing voor uw vraag of probleem. Hierin kijkt de medewerker met u mee wat u zelf kunt doen of wat lukt met behulp van anderen. Zijn er mensen, vrijwilligers of activiteiten die u kunnen helpen? Omdat het sociaal team nauw samenwerkt met de plaatselijke voorzieningen kunnen wij u aan de juiste contacten helpen. Hebt u professionele hulp of hulpmiddelen nodig? Dan ondersteunt de medewerker u bij deze hulpvraag. De afspraken die u daarover maakt, worden vastgelegd in een plan met actiepunten.

Contact

De bureaudienst van het Sociaal Team is telefonisch en via de mail van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 13.00 en 17.00 voor vragen. 

t. 0184-751616

e. sociaalteam@hardinxveld-giessendam.nl

Daarnaast kunt u bij crisis buiten kantoor tijden en in het weekend altijd contact opnemen met de crisisdienst ZHZ op het telefoonnummer 0800-1471 of bel bij directe onveiligheid de politie via 112.