Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Spring naar inhoud

Vanaf 2018 voor vragen over Wmo naar Sociale Dienst Drechtsteden

Inwoners kunnen vanaf 2018 op dinsdag- en vrijdagochtend hulp krijgen via een lokaal ingericht loket in het gemeentehuis. Nu kunnen inwoners al met vragen terecht over de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Vanaf 2018 ook met vragen voor werk, bijstand en schulden.


Lokaal ingericht loket

Vanaf 1 januari 2018 verzorgt de Sociale Dienst Drechtsteden de dienstverlening voor Wmo, werk, bijstand en schulden. Wethouder Trudy Baggerman: “We willen dan graag een lokaal loket in Hardinxveld-Giessendam houden. Het loket is bedoeld om inwoners op weg te helpen die financiële problemen hebben, zonder werk zitten of ondersteuning nodig hebben om zelfstandig te kunnen wonen”.


Dienstverlening Sociale Dienst Drechtsteden

De meeste aanvragen kunnen inwoners, eventueel met hulp van iemand uit de omgeving, eenvoudig online zelf regelen. Ook telefonisch is de Sociale Dienst Drechtsteden bereikbaar voor vragen. “Aan de werkwijze rond Wmo-aanvragen verandert in 2018 overigens weinig. Ook medewerkers van de Sociale Dienst Drechtsteden komen gewoon bij de mensen thuis langs voor een keukentafelgesprek”, benadrukt wethouder Trudy Baggerman.


Wethouder Trudy Baggerman: “Inwoners die toch behoefte hebben aan persoonlijke begeleiding (bijvoorbeeld bij een aanvraag) kunnen op dinsdag- en vrijdagochtend tussen 09.00-12.00 uur terecht op het gemeentehuis. Een afspraak is niet nodig. Het is dus een laagdrempelig loket”.



Inwoners kunnen vanaf 2018 op dinsdag- en vrijdagochtend hulp krijgen via een lokaal ingericht loket in het gemeentehuis.

Pagina delen

LinkedIn
Google+